Materiały dla ósmoklasistów przygotowujących się do egzaminów 

 

Ósmoklasiści - egzaminy

 Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych  www.cke.gov.pl

Uczniowie i nauczyciele znajdą tutaj materiały przydatne i pomocne w systematyzowaniu, utrwalaniu wiedzy, a także wspierające ich w przygotowaniach do egzaminów.

Linki do materiałów egzaminu ósmoklasisty:  - informatory zawierające przykładowe zadania z rozwiązaniami

 -  przykładowe arkusze egzaminacyjne, próbne arkusze egzaminacyjne, filmy informacyjne o egzaminie ósmoklasisty

 - dodatkowe zestawy zadań (na stronach OKE): np. link 1link 2link 3

 -  arkusze egzaminacyjne z 2019 r.

Informacja dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 16 marca 2020 r. dotycząca materiałów dla ósmoklasistów

Szybka powtórka przed egzaminem – dzień 1  plik dźwiękowy

Szybka powtórka przed egzaminem – dzień 2 - rozwiązania

Szybka powtórka przed egzaminem – dzień 3  - plik dźwiękowy - rozwiązania

Szybka powtórka przed egzaminem – dzień 4 - rozwiązania

Szybka powtórka przed egzaminem – dzień 5 - plik dźwiękowy 

https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

Bezpłatne lekcje matematyki na YouTub 

Ósmoklasiści:

19 marca - https://youtu.be/e4JdOzkk7YI

26 marca - https://youtu.be/OunQ6Zg1UWs

2 kwietnia - https://youtu.be/CyT4zfKupeE

7 kwietnia - https://youtu.be/bze0cM-FbRk

16 kwietnia - https://youtu.be/0Ace5wW4NBM

         Język angielski - przygotowanie do egzaminu

         Klasy 8 a, b i c  

         Arkusz próbnego egzaminu ósmoklasisty- Arkusz i nagrania

Zadania otwarte z egzaminu ósmoklasisty: 
https://www.macmillan.pl/images/materials/1584026929_OpenTasks_U1_U11_watermark.pdf?utm_source=email_rep&utm_medium=email_1&utm_campaign=rep20

QUIZLET -  aplikacja która umożliwia uczniom powtarzanie i utrwalanie słownictwa

https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/repetytorium-osmoklasisty/sets

Do pobrania ze strony Macmillan nagrania do zestawów egzaminacyjnych z ćwiczeniówki

https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia?utm_source=email_rep&utm_medium=email_1&utm_campaign=rep20

czyli: Szkoła podstawowa klasy 4-8/repetytorium ósmoklasisty/Workbook Audio

 Język angielski - mgr J. Pucek

    Klasa 8 b

Proszę o wykonanie następujących ćwiczeń z języka angielskiego:

1. w ćwiczeniówce uzupełnić słowniczek  str. od 58 do 85

2. str. 105 ćw. 5 i 6, str. od 106 do 109 (bez ćwiczenia 14), str. 111 ćw. 6 i 7,str. 112 do 114.

3. powtórzyć czasowniki nieregularne str. 190 (książka).

4.powtórzyć tryby warunkowe do zapowiedzianego wcześniej sprawdzianu

Język angielski - mgr D. Rogacka

Klasa  8 C i 8 A

Proszę nauczyć się słówek z unitu 9 i 10 oraz zrobić zestawy egzaminacyjne na końcu  w zeszycie ćwiczeń - od str. 86. Zalecam również uzupełnić zadania w zeszycie ćwiczeń - unit 8 i 9.

Geografia - mgr A. Radosz-Solska

    Klasa 8

wszystkie klasy – przygotować się na sprawdzian z działu: Ameryki

    Klasa 8A – przeczytać i uzupełnić w zeszycie ćwiczeń tematy: Kanada i Stany Zjednoczone.

 Język polski -mgr M. Maszczyk

    Klasa 8b  i  8c

Proszę o opracowanie w ćwiczeniówce do j. polskiego str. od 48 do 57 oraz z pomarańczowego repetytorium stron od 25 do 60.

Język polski - mgr L. Górniak

    Klasa 8A

Proszę:

- przygotować się do wypracowania klasowego (rozprawka, zakres materiału „Dywizjon 303”, „Quo vadis” oraz inne lektury o mówiące o patriotyzmie, bohaterstwie)

- przygotować się do sprawdzianu (rodzaje i gatunki literackie – na podstawie tabelki z zeszytu)

- utrwalać wiadomości ze słowotwórstwa (na podst. podr. s.250-258)

- przeczytać z podr. „Komiks” podr. s. 166-169

- powtórzyć treść lektury Dziady  cz. II Adama Mickiewicza i napisać wypracowanie:

Co w kontekście  Dziadów  cz. II Adama Mickiewicza znaczy być człowiekiem? Rozważ problem w rozprawce. Odnieś się do przykładów z innych utworów literackich, podobnie ujmujących ten problem.

Biologia – mgr R. Bereza
klasa 8b - powtórzyć tematy z ekologii i ochrony środowiska oraz cech populacji .
klasa 8c - powtórzyć tematy z ekologii i ochrony środowiska oraz cech populacji .

Historia – mgr Z. Poloczek

Klasy 8 a i 8 c

Temat: Rozpad bloku wschodniego

    1. Kto został wybrany prezydentem USA w 1981 roku?
    2. Jaką prowadził politykę?

    3. Jak nazywał się przywódca ZSRR który zapoczątkował przemiany polityczne i gospodarcze?
    4. Kiedy miała miejsce katastrofa w Czarnobylu?

Klasa 8 b

Temat: Powstanie Solidarności.

    1. Kiedy doszło do powstania NSZZ Solidarność?
    2. Kim był pułkownik Ryszard Kukliński?
    3. Kiedy miał miejsce zamach na Jana Pawła II?

Wiedza o społeczeństwie - mgr U. Fiutek

Klasy 8a, 8b, 8c. Organizacje obywatelskie. Ćwiczenia 4 i 6 strona156 (podręcznik).

Edukacja dla bezpieczeństwa - mgr Agnieszka Janocha

Klasy 8a, 8b, 8c. Powtórzenie tematu „Pomoc osobie nieprzytomnej, pozycja bezpieczna”

Korzystając z notatek i podręcznika odpowiedz na następujące pytania, zapisz odpowiedzi w zeszycie

    1. Wymień kolejne ogniwa łańcucha przeżycia.
    2. Narysuj samodzielnie algorytm postępowania ratowniczego w przypadku poszkodowanych nieprzytomnych oddychających.
    3. Wymień objawy:
    1. Zwiastujące omdlenie,
    2. Utratę przytomności

 Odpowiedzi wysyłacie na podanego e- maila janochaaga79@gmail.com

(może to być zdjęcie, skan itp.). W temacie wpisujecie imię i nazwisko (lub numer z dziennika), klasę, numer szkoły. Termin oddania do 23.03.2020r.

Fizyka - mgr L. Bigajczyk

Klasy 8a, 8b, 8c. Przygotować referat albo prezentację na temat: Fale elektromagnetyczne i ich wpływ na życie i zdrowie człowieka.

Chemia - mgr M. Ściślicka

Klas 8b

TEMAT: METANOL I ETANOL – ALKOHOLE MONOHYDROKSYLOWE.

Przeczytaj temat – podręcznik s. 142-149

Zapisz krótką notatkę w zeszycie według punktów:

1. Wzory sumaryczne i strukturalne metanolu i etanolu.

2. Właściwości metanolu i etanolu

3. Zastosowanie metanolu i etanolu

Zwróć uwagę na trujące właściwości metanolu

Przeanalizuj tekst s. 149 Jak etanol wpływa na organizm ? Zapisz wniosek

Zapisz równania reakcji spalania całkowitego metanolu i etanolu oraz równanie reakcji fermentacji alkoholowej

Klasy 8a,8c.

TEMAT: KWAS MRÓWKOWY I KWAS OCTOWY.

Zapoznaj się z tematem w podręczniku s.161-168

Zapisz krótką notatkę w zeszycie według punktów:

1. Wzory sumaryczne i strukturalne kwasu mrówkowego i octowego.

2. Właściwości kwasu mrówkowego i octowego.

3. Zastosowanie kwasu mrówkowego i octowego.

Rozwiąż zadania 1,2,3 str.163. Jeśli potrafisz zrób zadanie 2 str. 168

Informacja dla wszystkich

Nie martw się, jeśli z czymś sobie nie radzisz. Po powrocie do szkoły wrócimy do tych treści i uzupełnimy braki. W przyszłym tygodniu podam rozwiązania do zadań w celu ich sprawdzenia.

Pozdrawiam Mariola Ściślicka