Realizację I etapu Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” rozpoczęli uczniowie klasy I d wraz z wychowawcą p. Danutą Kocot .

Zajęcia realizowano podczas zajęć obowiązkowych od kwietnia do czerwca 2009 r. oraz kontynuowano w klasie drugiej od września do grudnia podczas zajęć dodatkowych.  Przystąpienie do realizacji poprzedziła diagnoza profilu inteligencji każdego uczestnika Projektu. Na jej podstawie zaplanowano konkretne formy działalności dla poszczególnych uczniów. Na zajęciach wykorzystywano pomoce, które szkoła otrzymała na potrzeby realizacji założeń Projektu. Popularnością cieszyły się: chusta animacyjna, ser szwajcarski,  szczudła plastikowe oraz Logico.  Duża część uczniów urządzała przedstawienia wykorzystując pacynki i maskotki. Dziewczynki chętnie bawiły się w  „Pocztę” - prowadziły rozmowy telefoniczne i wypełniały blankiety. Uczniowie mieli wiele frajdy ucząc się z nowymi pomocami.